تفاوت لیزر فایبر با لیزر CO۲ در برش فلزات


لیزر فایبر و لیزر CO2  با استفاده از تکنیک های منحصر به فرد برش، جایگاه خوبی در صنعت مدرن لیزر دارند اما بین این دو فناوری تفاوت هایی وجود دارد که در زیر به آن ها اشاره می شود .

تفاوت لیزر فایبر با لیزر CO2 :

۱ – بر خلاف آینه های داخلی لیزر CO2، در لیزر فایبرهیچ  قسمت متحرک یا آینه ای در منبع تولید نور وجود ندارد . همین مسئله به ظاهر کوچک تاثیر زیادی در کاهش هزینه های عملیاتی، تعمیر و نگه داری دستگاه خواهد داشت .

۲ – لیزر فایبر بهره وری انرژی و بازده الکتریکی بالاتری دارد، در نتیجه هزینه های جاری را کاهش می دهد . یک دستگاه برش لیزر فایبر سه کیلو واتی با یک سوم توان دستگاه CO2 چهار کیلو واتی کار می کند و عملکردی یکسان دارد .

۳ – لیزر فایبر هنگام برش مواد نازک با ضخامت های کم بسیار سریع تر عمل می نماید . در مقایسه با دستگاه لیزر CO2 چهار کیلو واتی، دستگاه فایبر هنگام برش یک خط مستقیم از فولاد ضد زنگ و گالوانیزه با ضخامت یک میلیمتر سه برابر سریع تر و هنگام برش فولادی با ضخامت دو میلیمتر دو برابر سریع تر عمل می کند .

۴ – سطح بازتابنده بعضی از فلزات مانند مس، برنج و آلومینیوم جلوی عملکرد صحیح لیزر CO2 را می گیرد . اما لیزر فایبر به دلیل توانایی برش مواد بازتابنده، این امکان را فراهم کرده که بدون نگرانی از بازتاب نور لیزرو آسیب به دستگاه برش، کار پیش رود .

۵ – تعمیر و نگهداری نیز یک بخش اساسی برای ماشین آلات است . تعمیر و نگهداری اندک از مزایای دستگاه های فایبر بوده و صرفا بعد از جایگزینی و تعویض قطعات دستگاه لیزر فایبر، این ماشین مانند روز نخست آماده کار خواهد بود .

سخن پایانی

اگر به دنبال مرکزی برای برش لیزر فلزات خود هستید، با مرکز لیزر برش پاسارگاد تماس حاصل فرمایید و از خدمات این مجموعه استفاده کنید .

نظری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مشاوره تلفنی