کاربرد برش لیزری در ساخت آسانسور


با توجه به افزایش جمعیت در شهرهای بزرگ، ساختمان سازی بلند رونق یافته و به دنبال آن صنعت آسانسور رشد زیادی داشته است . استفاده از دستگاه های برش لیزری برای ساخت آسانسور هزینه های تولید را تا حد زیادی کاهش داده است .

در حال حاضر اجزای آسانسورها بیش تر از فلزات ساخته می شوند و برش و تولید این قطعات با توجه به دقت و ظرافت مورد نیاز با دستگاه های لیزری انجام می شود .

مزایای دستگاه برش لیزر در ساخت آسانسور

از مزایای برش لیزر در ساخت آسانسور می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • چرخه پردازش کوتاه :

    از آن جایی که قطعات بسیار کمی برای ساخت آسانسورها به صورت پیش فرض وجود دارند، مابقی بر اساس نیاز کاربر و مشتری ساخته می شود . از این رو به دلیل محدود بودن قالب ها و تناژ، پرس های پانچی نمی توانند برخی از این قطعات را پردازش کنند . در بسیاری از مواقع هم ساخت قالب برای قطعه مورد نیاز زمان زیادی می برد . در نتیجه استفاده از دستگاه برش لیزری برای ساخت قطعات لازم، بسیار کاربرد داشته و همچنین سبب کاهش هزینه توسعه می شود .

  • برش خوب :

    در برش لیزر آسانسور، قطعات بسیاری هستند که از جنس استیل بوده و باید با بالاترین سطح ممکن پردازش شوند . این قطعات باید خطوطی صاف و یکدست داشته باشند . دستگاه برش لیزری به دلیل این که هیچ تماسی با سطح ورق ندارد، از تغییر شکل آن در طی فرآیند برش جلوگیری می کند . به همین علت سبب افزایش کیفیت قطعات به کار رفته در آسانسور شده و کارکرد و زیبایی آن را افزایش می دهد .

  • انعطاف پذیری بالا در پردازش :

    از آن جایی که طرح های بسیاری برای افزایش زیبایی و بهتر کردن ظاهر آسانسور می توان ایجاد کرد، روش های پانچی و دیگر روش های برش نمی توانند طرح های پیچیده را پردازش و برش دهند . در نتیجه استفاده از برش لیزر در ساخت آسانسور موجب می شود تا شدت کار افزایش یافته و طرح های مختلف و قطعات گوناگون به راحتی برش داده شوند .

  • تعداد زیاد متریال های قابل پردازش :

    با استفاده از دستگاه برش لیزری فلزات می توان انواع ورق های فلزی اعم از فولاد ضد زنگ ( استیل )، فولاد کربن، فولاد سیلیکون، مس، آلومینیوم و … را به راحتی برش داد . این ویژگی سبب شده تا به کارگیری برش لیزری در ساخت آسانسور و قطعات آن به یک روش ترجیحی تبدیل شود .

سخن پایانی

اگر به دنبال یک شرکت معتبر برای برش لیزری فلزات خود هستید، می توانید از خدمات شرکت لیزر برش تی بی ام صنعت استفاده نمایید . این مرکز بهترین خدمات را با قیمتی مناسب به مشتریان خود ارائه می دهد .

نظری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مشاوره تلفنی