راه کارهای افزایش طول عمر دستگاه برش لیزر


دستگاه برش لیزر یکی از دستگاه های کارآفرین و گران قیمت موجود در بازار می باشد . زمانی که هزینه زیادی برای دستگاه می پردازید به طور حتم به دنبال راهکارهای افزایش طول عمر دستگاه برش لیزرتان می باشید .

نکات طول عمر بیش تر دستگاه برش لیزر

  • نظافت لنز دستگاه لیزر :

    در لنز دستگاه لیزر یک قطعه مرتبط با بخش تولید اشعه لیزر است و وظیفه آن هم گرایی پرتوهای تولیدی در تیوب و متمرکز کردن آن تحت نور تک قطبی لیزر است . لنز یا عدسی در دستگاه های لیزری وظایف مهمی را در این دستگاه به عهده دارند و باید به صورت مرتب توسط اپراتور پس از یک دوره استفاده از دستگاه تمیز و پاک سازی شوند .

  • تنظیمات صحیح چیلر دستگاه برش لیزری :

    چیلر دستگاه برش لیزر وظیفه خنک نگه داشتن و پایین آوردن دمای تیوب دستگاه لیزر یعنی محل تولید پرتو لیزر را به عهده دارد . تیوب دستگاه لیزر قطعه ای گران قیمت است، بنابراین تنظیمات دمای مناسب آن برای جلوگیری از آسیب و تخریب و گرمای بیش از حد امری ضروری و واجب است .

اکثر چیلرها دارای نمایشگرها و حسگرهای حساس به دما هستند که نشان می دهند دما در سطح مناسبی قرار داشته باشد . اگر به درستی کنترل نشود عمر دستگاه کاهش یافته و هزینه های گزافی را بر روی دستتان می گذارد و نیاز به تعمیرات بلند مدت دارد . بهترین محدوده دمایی برای آب دستگاه چیلر ۱۵ تا ۲۵ درجه است که در فصول مختلف این مقدار برای عملکرد صحیح دستگاه باید رعایت شود . اگر اپراتور در حین کار متوجه شود که تنظیمات دما مختل شده و دمای دستگاه بالاست باید عملیات برش را متوقف کند تا دستگاه سرد شود .

  • نظافت ریل دستگاه لیزر :

    هد دستگاه لیزر بر روی ریل ها جا به جا می شود . حرکت صحیح هد بدون ایجاد مشکل و به صورت روان تنها زمانی ممکن می شود که ریل ها تمیز و بدون آلودگی باشند . بهترین روش تمیز کردن ریل ها استفاده از دستمال کتان خشک می باشد و همچنین باید از روغن چرخ خیاطی استفاده نمود .

  • فن مکنده را حتما تمیز کنید :

    زمانی که از فن های دستگاه زیاد استفاده می شود، درون فن و پره های آن با گرد و خاک پوشانده می شود . در چنین مواقعی می توانید از صدای شدید فن مکنده و مکش ضعیف فن متوجه این موضوع شوید . شما می توانید با استفاده از پمپ باد، گرد و خاک موجود درون فن مکنده را تمیز کنید .

نظری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مشاوره تلفنی